Actieplatform

Wij zijn een actieplatform bestaande uit Goede Doelen,  belangenbehartigers uit de sector en telemarketingbedrijven. We hebben de handen ineen geslagen.  Schouder aan schouder voeren wij campagne tegen het besluit van minister Mona Keizer om ongevraagde telemarketing voor Goede Doelen te verbieden.

De naam van het actieplatform is Irritatie? Hoezo! Het is een tijdelijke organisatie die in staat is los van de individuele bestuurlijke belangen dit gigantische issue onder de aandacht te brengen. Meld je aan!

Urgentie

Het vakblad Fondsenwerven schreef dat de inkomsten van alleen al de top 50-Goede Doelen door de nieuwe wetgeving met bijna € 100 miljoen zullen afnemen. Ook de telemarketingbureaus lopen substantiële inkomsten mis.

Daar tegenover staat de Consumentenbond. De Consumentenbond vindt dat het kabinet telefonische verkoop geheel moet verbieden. Dit eist de Consumentenbond, omdat ze te veel misstanden zien. ‘Geen enkele Nederlander zit op telemarketing te wachten’ volgens de Consumentenbond.

 

Wat doen wij?

Het actieplatform houdt zich primair bezig met:

  • Onderzoek naar de percepties en opinies van de Nederlandse bevolking en hun politieke voorkeur. Daarmee krijgen politieke partijen inzicht in wat hun aanhangers willen en vinden. Hiermee geven wij de belangenbehartiging een impuls
  • Een issue campagne in het publieke domein
  • De belangenbehartigers in de sector voeren gezamenlijk actief de lobby naar het kabinet en de Tweede Kamer, gesteund door de issuecampagne en de resultaten van het opinieonderzoek
Follow by Email